Hogyan közelítsünk az elméletből a gyakorlati megvalósítás felé öt ajánlott projektfázison keresztül.
1. Támogatandó szervezeti egység kiválasztása
Döntsük el, hogy az egész céget átfogó tudásmenedzsment programot akarunk felállítani, vagy csak bizonyos részlegeket vonunk be. Nagyvállalatoknál, illetve első TM projekt során érdemes egy jól körülhatárolható csoportot kiválasztani kezdésnek, majd a tapasztalatok kiértékelésével fokozatosan kiterjeszteni a továbbfejlesztett programot.
2. Határozzuk meg a szervezet számára létfontosságú tudást
Vegyük számba milyen kulcsfontosságú szolgáltatásokat, termékeket kínálunk és ezekhez milyen kompetenciák szükségesek. Mivel a TM projektek egyik lényeges eredménye a hatékonyság növekedése kell hogy legyen, fontos tudnunk hogy hol tartunk jelenleg és valahogy mérhetővé tenni a fejlődést. Ehhez célszerű mutatószámokat meghatározni.
3. Tudástérkép létrehozása
A szükséges kompetenciák feltérképezése az egyes tudásfajták meghatározásával (tacit, explicit). Ábrázoláshoz olyan formát válasszunk, amellyel hierarchikusan, fontosság szerint súlyozva tudjuk a különböző elemeket és kapcsolatukat felvázolni.
4. Támogató folyamatok tervezése
- Kik rendelkeznek a tudással, illetve honnan szerezhetők be, ha hiányoznak
- Kik hasznosítják a tudást, hogyan juttatjuk el hozzájuk
- Tudás spirál folyamat támogatása (Internalizáció, Szocializáció, Externalizáció, Kombináció)
- Mérési, értékelési folyamatok
5. Támogató infrastruktúra tervezése
Vállalati információs és tudásmenedzsment portál:
- Fejlett CMS funkciók
- Blog, Wiki, Fórum felületek
- Kollaboráció és csoportmunka támogatása
- Fejlett dokumentum menedzsment
- Adatintegrációs, adatelemző képességek